بازسازی خانه در استان تهران + نمونه کار

بازسازی خانه در استان تهران

بازسازی خانه در استان تهران

بازسازی خانه به فرآیندی گفته می شود که در آن با استفاده از یک سری تکنیک ها و روش های مدرن توسط کارشناسان و متخصصان گروه معماری رومو، ساختمان را به حالت اولیه و به نوعی برخی از مهم ترین کاستی ها برمی گردانید.

در واقع بازسازی خانه راهی برای بهبود کیفیت در زندگی و در محیط کار است،  با بازسازی ساختمان می توانید خانه های خود را زیبا کنید. به عبارت دیگر، بازسازی خانه به معنای استفاده از روش هایی برای بهبود کلی کیفیت در محیط کار و در زندگی می باشد. در ادامه می توانید برخی از مهم ترین مزیت های بازسازی خانه را بخوانید

 

 

چرا باید خانه خود را  در استان تهران بازسازی کنیم؟

افزایش زیبایی خانه:

با بازسازی خانه در استان تهران می توانید از رنگ بندی کاملا جذاب و زیبا استفاده کنید و همچنین می توانید تمام وسایل خانه خود را زیباتر کنید و تمام طرح های قبلی و قدیمی قطعات مانند: آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام را عوض کنید

با بازسازی خانه خود می توانید در مصرف انرژی نیز تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنید

با بازسازی خانه خود در استان تهران می توانید به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی در خانه یا محل کار خود صرفه جویی کنید و در دراز مدت مصرف انرژی را کاهش دهید و این امر باعث مقرون به صرفه شدن آن می شود. مصرف انرژی خانه شما مانند: برق، گاز و … می تواند تا حد زیادی کاهش یابد و در کاهش هزینه های شما موثر باشد.

افزایش ارزش خانه:

بدون شک بازسازی خانه بر بسیاری از جنبه های ساختمان شما مانند زیبایی خانه، طراحی خانه و . . . تاثیر می گذارد و شما می توانید با انجام بازسازی خانه در تهران به صورت کاملاً کارشناسی شده و روشی حرفه ای و با کیفیت خانه خود را ارزشمند تر کنید و با  این کار وضعیت قیمت و ارزش خانه خود را بهبود بخشید.

هر ساختمانی بعد از چند سال نیاز به بازسازی دارد

هر ساختمانی بعد از چندین سال نیاز به بازسازی و نوسازی دارد. دلیل این امر این است که سیستم های لوله کشی ساختمان، گچ کاری، نما، کف و … پس از مدتی غیر قابل استفاده می شوند و نیاز به بازسازی دارند.

بازسازی آپارتمان یا بازسازی خانه در استان تهران راه مناسبی برای تغییر است ، زیرا هزینه آن به طور کلی بسیار مقرون به صرفه تر از هزینه تخریب و بازسازی ساختمان است ، بنابراین تخریب ساختمان هایی که فقط در ظاهر فرسوده هستند و نیاز به تعمیر دارند و استحکام و پایداری دارند بنابراین باید بازسازی داخلی آنها انجام شود.

تمایل به تغییر، نوسازی خانه و در نتیجه ایجاد تنوع در محیط زندگی افراد است. افزایش استحکام و پایداری ساختمان ها در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند سیل، زلزله و … محکم تر می شوند و خطر را نیز کاهش می دهند. مدرن کردن سبک ساختمان ها و همراهی با پیشرفت و تغییرات تکنولوژی برای شما

بازسازی خانه در استان تهران

امروزه بازسازی خانه در تهران اهمیت زیادی پیدا کرده است و این به چند دلیل است

یکی از دلایل مهم در بازسازی خانه مقرون به صرفه بودن بازسازی خانه نسبت به خرید خانه یا ساخت واحد مسکونی است

یکی دیگر از دلایل بازسازی ساختمان زیبایی و افزایش عمر ساختمان است

در نظر داشته باشید که ساکنین خانه بعد از مدتی نیاز به تغییرات را احساس می کنند و برای ایجاد تغییرات و همچنین تغییر سبک دکوراسیون داخلی تصمیم به بازسازی خانه خود می گیرند

بازسازی خانه در استان تهران بسیار پرطرفدار است و به دلیل بافت قدیمی و زیبایی که دارد در حال انجام است

بازسازی خانه یک کار اساسی و تخصصی است و باید به صورت اساسی انجام شود

بعد از چند سال ساخت، یک ساختمان و خانه نیاز به بازسازی دارد و بسیاری از افراد برای ایجاد تنوع و تغییر سبک دکوراسیون داخلی خانه خود، خانه را بازسازی می کنند

توجه داشته باشید که هر چقدر هم برای بازسازی خانه خود هزینه کرده باشید، زمانی که اصول چیدمان و طراحی داخلی را رعایت کرده باشید و خانه از هارمونی خاصی برخوردار باشد بسیار محسوس خواهد بود و حتما باید چیدمان را طراحی کنید دکوراسیون داخلی قبل از انجام بازسازی آماده باشید و در این راه طراحان گروه معماری رومو آماده خدمات رسانی می باشد

 

بازسازی خانه در استان تهران شامل موارد زیر می باشد:

بازسازی آشپزخانه

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

بازسازی اتاق خواب

بازسازی و تعویض کف خانه

بازسازی پذیرایی

 

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه

یکی از مهم ترین بخش های بازسازی خانه در استان تهران، بازسازی آشپزخانه است که به گفته معماران، آشپزخانه قلب خانه است و زنان ایرانی بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند. آشپزخانه نیز در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه بسیار موثر خواهد بود و مخصوصا امروزه که آشپزخانه بیشتر و بیشتر مورد توجه مردم است

کابینت یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های آشپزخانه به حساب می آید و به نوعی زیبایی آشپزخانه به کابینت مربوط می شود و هر چه کابینت زیباتر باشد آشپزخانه زیباتر می شود

کابینت ها انواع مختلفی دارند از جمله: ممبران، ملامینه، چوبی، ام دی اف و …

رنگ های سفید و روشن برای کابینت به بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کمک می کند و رنگ های قهوه ای و خاکستری معمولا برای سبک کلاسیک مناسب هستند

بازسازی آشپزخانه شامل:

تخریب دیوارها

تغییر در رنگ

تعویض کابینت

استفاده از کناف برای سقف آشپزخانه

بازسازی لوله کشی

کفپوش

کاشی بین کابینت

طراحی هم در بازسازی کلی خانه و هم در بازسازی آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت ها است و کارفرما باید سلیقه و سبکی را که در ذهن دارد با طراح در میان بگذارد.

توجه داشته باشید که برای بالا نرفتن هزینه اجرا، مکان ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را تغییر ندهید زیرا تعویض هر کدام هزینه اجرا و لوله کشی را افزایش می دهد.

طراحی در بازسازی ساختمان درتهران در دو قسمت ارائه پلان دو بعدی و ارائه پلان سه بعدی انجام شده است.

در ارائه طراحی دو بعدی در بازسازی خانه دراستان تهران، طراحی انجام شده و بهتر است کارفرما تغییرات مورد نظر را در این قسمت اعمال کند.

توجه داشته باشید که طراحی در بازسازی خانه در استان تهران بسیار مهم است، زیرا طراحی باعث می شود کارفرما نقشه را ببیند و شکل خانه ای که قرار است اجرا شود را بداند.

یکی از قسمت هایی که در طراحی بسیار حائز اهمیت است، انتخاب مدل و رنگ کابینت و رنگ کاشی و سرامیک است که طراح باید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی و با توجه به رنگ اصلی خانه انتخاب کند.

امروزه اپن در طراحی آشپزخانه جایی ندارد و جای خود را به جزیره داده است پس باید با اجرای جزیره ای به بزرگتر و زیباتر شدن آشپزخانه کمک کنیم

 

بازسازی سرویس بهداشتی

 

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

یکی از نکات مهم دیگری که در بازسازی خانه باید به آن توجه شود، بازسازی سرویس بهداشتی و حمام است.

در بازدید گروه معماری رومو، اگر تشخیص تعویض تاسیسات، شیرآلات و لوله کشی باشد، حتما باید این کار را انجام دهید.

یکی از کارهایی که در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام  بسیار حائز اهمیت است عایق کاری دیوارها و کف می باشد.

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام شامل:

عایق کف و دیوار

تعمیر یا تعویض تاسیسات و لوله کشی

اجرای سقف کناف

تعویض شیرآلات

بازسازی تهویه

جابجایی کاسه توالت و روشویی

روشنایی

 

بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب نیز بسیار حائز اهمیت است و در بازسازی اتاق خواب سلیقه کارفرما بسیار مهم است و بازسازی با توجه به سبک دکوراسیون داخلی آن انجام می شود.

در بازسازی باید توجه داشت که محل قرارگیری کمد دیواری در کجای اتاق قرار می گیرد.

کمد لباس یکی از مهم ترین وسایل کاربردی در اتاق خواب محسوب می شود.

سبک دکوراسیون داخلی نیز بسیار مهم است و باید بر اساس اصول و قواعد آن سبک طراحی و اجرا شود

 

بازسازی کف خانه

بازسازی و تعویض کف خانه

پس از اجرای مراحل فوق که باید به صورت اصولی و حرفه ای اجرا شود، باید با توجه به طرح،  نوعی از کفپوش انتخاب شود که با توجه به رنگ و سبک دکوراسیون داخلی انتخاب شده و بر اساس سلیقه و مشاوره پیمانکار و همچنین معمار  انتخاب و اجرا می شود.

در ادامه به برخی از مهم ترین دلایل بازسازی خانه در استان تهران پرداخته ایم پس با ما همراه باشید

تخریب جزئی سازه ساختمان یا تخریب کامل

تمایل به تغییر و بازسازی خانه در استان تهران و در نتیجه ایجاد تنوع در محیط زندگی افراد در خانه یا محل کار

تصمیم برای تغییر کاربری فضاهای ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی آنها

با توجه به پیشرفت و تغییرات تکنولوژی باید سبک ساختمان خود را مدرن کنید

امروزه جمعیت مردم در حال افزایش است و شما به فضای بیشتری برای زندگی نیاز خواهید داشت

 

انواع کفپوش برای بازسازی خانه در استان تهران

پارکت و لمینت:

 اگر چوب استفاده شده در کفپوش کاملا طبیعی باشد به آن پارکت و اگر یک یا دو لایه MDF نازک با چوب باشد به آن لمینت می گویند.

کفپوش پی وی سی:

این کفپوش از چند لایه رزین فشرده ساخته شده است که دارای طرح های مختلف چوبی یا سنگی می باشد و برای نصب باید چسب زده شود.

سنگ:

 یکی از با ارزش ترین و طبیعی ترین انواع کفپوش است. انتخاب نوع سنگ ها بر اساس آب و هوای منطقه مسکونی (گرما و سرما) و دقت در نصب صحیح سنگ بسیار مهم است.

سرامیک:

نوعی کفپوش که در مقایسه با انواع دیگر مقرون به صرفه است. همچنین این کفپوش دارای طرح های مختلفی است که می تواند با سلیقه های مختلف مطابقت داشته باشد.

بامبو:

کفپوش شیک و بادوام با ظاهری نرم و دلپذیر.

 

بازسازی پذیرایی خانه

برای بازسازی پذیرایی با توجه به بودجه ای که در نظر دارید، زمانی که در اختیار دارید و میزان تغییراتی که می خواهید، معمار می تواند بهترین نقشه ها را برای بازسازی پذیرایی خانه در اختیار شما قرار دهد. اتاق نشیمن به عنوان قلب خانه در نظر گرفته می شود. اکثر ما ساعات زیادی از وقت خود را در خانه در این مکان می گذرانیم. شاید بعد از چند سال به دلیل یکنواختی فضا، قدیمی بودن و یا دلایل دیگر به فکر بازسازی پذیرایی خانه خود افتاده باشید.

بازسازی پذیرایی خانه

بازسازی پذیرایی

بازسازی پذیرایی معمولا راحت تر از سایر قسمت های خانه است. برای بازسازی پذیرایی خانه نیازی به خدمات لوله کشی و برق نیست. قبل از بازسازی پذیرایی، لازم است با یک معمار و طراح داخلی صحبت کنید تا تمام مراحل کار را به شما راهنمایی کنند.

در بازسازی پذیرایی خانه باید مراحل زیر را انجام دهید:

برداشتن برخی از دیوارها

اگر قصد دارید پذیرایی خانه را بزرگ کنید، می توانید یکی از اتاق های مجاور را به اتاق نشیمن اضافه کنید. در بیشتر موارد، این کار به راحتی با برداشتن دیوار انجام می شود.

در برخی موارد می توانید بخشی از فضای غذاخوری را به پذیرایی اضافه کنید

قبل از شروع بازسازی، بهتر است از یک معمار داخلی کمک بگیرید تا با استفاده از برنامه های طراحی، تمام تغییراتی را که می توانید در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید به صورت سه بعدی برای شما طراحی کند تا بتوانید در مورد ایجاد هر گونه تغییری باز تصمیم بگیرید.

از نیم دیوار و قفسه استفاده کنید

بعد از اینکه فضای اصلی پذیرایی خانه را ایجاد کردید، می توانید نیم دیوار یا طاقچه های کوچکی برای جداسازی قسمت های مختلف اتاق نشیمن ایجاد کنید. همچنین استفاده از دیوارهای شیشه ای، ستون های منبت کاری شده و قفسه های کتاب نیز انتخاب مناسبی برای جداسازی قسمت های مختلف پذیرایی است.

درب را تعویض کنید

اگر پذیرایی شما روبروی درب ورودی قرار دارد، بهتر است برای افزایش زیبایی بیرون و داخل، درب جدید و زیبایی را انتخاب کنید.

با ایجاد پنجره های جدید نور را اضافه کنید

هیچ چیز مانند نور طبیعی نمی تواند به اتاق نشیمن شما جان بدهد. اگر پنجره های پذیرایی خانه  قدیمی هستند، می توانید برای کاهش هزینه ها از پنجره های جدید مقاوم در برابر صدا، آب و مصرف انرژی استفاده کنید. اگر طراحی ساختمان شما اجازه می دهد، می توانید اندازه پنجره ها را افزایش دهید تا نور اتاق نشیمن افزایش یابد.

پنجره های دیواری که تمام طول یک دیوار را می پوشانند، انتخاب خوبی برای پذیرایی هستند.

انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری

رنگ هیچ قسمتی از خانه به اندازه رنگ پذیرایی خانه مهم نیست. شما زمان زیادی را در این قسمت از خانه سپری می کنید، بنابراین لازم است رنگی را انتخاب کنید که با فضای خانه و با روحیه شما همخوانی داشته باشد.

سقف اتاق نشیمن باید همیشه سفید باشد. در انتخاب رنگ دیوارها بهتر است از رنگ های ملایم استفاده کنید.

می توانید یک یا چند دیوار را با کاغذ دیواری تزئین کنید تا جلوه بیشتری به پذیرایی بدهید.

بازسازی دکوراسیون

در بازسازی دکوراسیون پذیرایی خانه باید به این نکات توجه کرد:

این قسمت از خانه محل پذیرایی از غریبه ها، دوستان و اقوام است. بنابراین باید تا حد امکان به گونه ای تزیین شود که بیانگر شخصیت و سلیقه شما باشد.

این نکته را فراموش نکنید، پذیرای خانه باید محیطی گرم و صمیمی داشته باشد تا هنگام دور هم جمع شدن با اعضای خانواده در این منطقه احساس راحتی و آرامش کنید.

نور اتاق نشیمن باید چشمگیرتر از سایر قسمت های خانه باشد. استفاده از لوسترهای بزرگ، دیوارهای زیبا و آباژورهای ایستاده می تواند انتخاب خوبی برای پذیرایی خانه  باشد.

در چیدمان اتاق نشیمن به اندازه فضایی که دارید توجه کنید. استفاده از فرش های کوچک در یک اتاق نشیمن بزرگ یا مبل های بزرگ در یک اتاق نشیمن کوچک می تواند هر دو با توجه به مساحت پذیرایی خانه نامتناسب باشد.

جزئیات دکوراسیون اتاق نشیمن مانند دستگیره در، پریز، دیوارکوب، قفسه کتاب، میز تلویزیون و … همگی باید با دقت توسط دکور اصلی انتخاب شوند.

بهتر است قسمت هایی مانند قفسه های مخفی را در مکان های نامرئی اتاق نشیمن قرار دهید تا وسایل اضافی پنهان شوند. این فضاها باعث می شود که پذیرایی شما همیشه مرتب به نظر برسد.

تغییراتی که از گذشته تاکنون در پذیرایی ایجاد شده است

در چند دهه اخیر تغییرات زیادی در چیدمان و فضای اتاق پذیرایی ایجاد شده است. در بیشتر خانه های امروزی، فضای رسمی که فقط برای پذیرایی از مهمانان استفاده می شد، دیگر دیده نمی شود. در حال حاضر اکثر افراد ترجیح می دهند اتاق نشیمن فضایی ساده، صمیمی و راحت داشته باشد.

در ایجاد این تغییرات باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که با کوچک شدن متراژ خانه ها، اکنون اتاق نشیمن به عنوان فضایی که فقط برای پذیرایی از میهمان بوده در نظر گرفته نمی شود. امروزه از این اتاق به عنوان مکانی برای استراحت پس از یک روز کاری سخت، بازی با اعضای خانواده، دور هم جمع شدن با دوستان، تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب استفاده می شود.

اهمیت بازسازی پذیرایی خانه

قبل از بازسازی پذیرایی خانه، ابتدا باید به معمار و طراح خود توضیح دهید که بیشتر از چه چیزی از اتاق نشیمن خود استفاده می کنید. با توجه به کارایی پذیرایی خانه، معمار می تواند بهترین تغییر و دکور را برای شما ایجاد کند. به دلایل زیر، بازسازی پذیرایی خانه بسیار مهم است:

– اگر بچه های کوچکی دارید که ممکن است هر لحظه به یکی از وسایل اتاق نشیمن آسیب بزنند، بهتر است در بازسازی و چیدمان دکوراسیون جدید این نکته را مد نظر داشته باشید.

– اگر مهمانی های زیادی را در منزل خود میزبانی می کنید، باید فضای مناسبی را برای پذیرایی از مهمانان در بازسازی در نظر بگیرید.

– اگر اهل مطالعه هستید و از اتاق نشیمن خود برای مطالعه استفاده می کنید و یا زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون در اتاق نشیمن می کنید، باید این موارد را در بازسازی جدید در نظر بگیرید.

 

برای بازسازی خانه در استان تهران از کجا شروع کنیم؟

تعیین بودجه مورد نظر:

اینکه بدونیم قراره چقدر برای بازسازی هزینه بشه و اینکه اول کار باید این هزینه مشخص بشه تا حساب جیبمون رو داشته باشیم و همچنین اینکه این هزینه قراره به چه صورت پرداخت بشه:

یکجا یا دوره ای یا ترکیبی 

زمان مورد نیاز برای بازسازی:

زمان بازسازی هم مثل هزینش خیلی مهمه و از مواردیه که باید بهش توجه داشت پس باتوجه به حجم بازسازی زمانش هم تعیین میشه 

جاهایی که قراره بازسازی بشه:

اینجا محلی هست که قراره بازسازی بشه مهمه که به بخش های دیگر خانه آسیب میزنه یا خیر؟

مثلا اگر قراره کف پوش خونه عوض شه باید چک کنیم که لوله ها هم سالمه ؟ چون اگه سالم نباشن دوباره کاری میشه 

یافتن پیمانکار کاربلد:

پیمانکار در واقع کسیه که  پروژه بازسازی خانه را در زمان تعیین شده تحویل میگیره و پیمانکاری خوبه که به تعهدات خود عمل کنه و کار رو به اتمام برسونه که برای اینکه این موضوع رو بفهمین به نمونه کار پیمانکار و رضایت و بازخورد مشتریاش دقت کنین

 

بازسازی کم هزینه خانه در استان تهران

ما تمام موارد مربوط به بازسازی خانه را ذکر کردیم، اما اگر بخواهیم با سرعت و هزینه کمتر بازسازی را انجام دهیم، می توانیم از این موارد استفاده کنیم:

دیوار

طراحی و نقاشی

کاغذ دیواری

استفاده از پوستر

سنگ های تزئینی

شیشه های تزئینی

انواع دیوارپوش (دیوارپوش چوبی، دیوارپوش چرمی، دیوارپوش سه بعدی، دیوارپوش سنگی و …

سقف

رنگ آمیزی

گچ کاری

آینه

کناف و سقف کاذب

لامپ های هالوژن

استفاده از نور مخفی و…

پوشش کف

پارکت چوبی

پارکت لمینت

سرامیک

انواع موکت

 

سوالات متداول

بازسازی خانه چقدر زمان می برد؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است و به عناصر مختلفی بستگی دارد که مهندسان و کارشناسان ما در هنگام بررسی پروژه شما به شما خواهند گفت، اما اگر بخواهیم عددی را به عنوان زمان بازسازی خانه در استان تهران تخمین بزنیم، کلیات فرم یعنی از صفر تا صد، می تواند بین 60 تا 70 روز باشد.

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

این مورد نیز پاسخ چندان دقیقی ندارد و کارشناسان ما برای بازسازی خانه در استان تهران باید ابتدا تمامی جوانب مورد نیاز پروژه شما را بسنجند و سپس هزینه مورد نیاز برای انجام پروژه را به اطلاع شما عزیزان برسانند.

 

با ما در ارتباط باشید

دوستان عزیز می توانید با استفاده از راه های ارتباطی در جهت بازسازی خانه در استان تهران، ساختمان هوشمند، طراحی روف گاردن، طراحی پلان و نما و در صورت داشتن نظر یا انتقاد و پیشنهاد در مورد گروه معماری رومو با ما تماس بگیرید

اگرقصد بازسازی خانه در استان تهران را دارید میتوانید از مشاوره رایگان گروه معماری رومو استفاده کنید و به صورت کامل شما را راهنمایی میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *