طراحی ویلا در گنبد کاووس گلستان

طراحی ویلا در گلستان

طراحی ویلا در گنبد کاووس گلستان

آیا تا به حال به طراحی ویلا فکر کرده اید؟

طراحی کامل و مشتری پسند ویلا، با کیفیت و جذابیت لازم; نیاز به آشنایی شما با مفهوم کلمه ویلا دارد.

طبق تعریف امروزی ویلا به ساختمانی با نمای بیرونی از چهار طرف گفته می شود که معمولا در اطراف شهرها و یا در ویلاهای تابستانی ساخته می شود.

در ایران در فرهنگ عامه معمولا به خانه های چهار نما یا سقف شیبدار خانه ویلایی می گویند. در شمال ایران به دلیل آب و هوای مرطوب، بیشتر خانه ها به صورت ویلایی و استادانه ساخته شده اند. در شهرها تعداد ویلاها در مراکز شهری افزایش یافته است اما در حومه و شهرک ها ویلا دیده می شود.

گروه معماری رومو یکی از بهترین و تخصصی ترین شرکت ها در زمینه طراحی ویلاهای مدرن، ویلاهای کلاسیک و ویلاهای دوبلکس می باشد. که با رعایت اصول طراحی ویلا بهترین کیفیت را به شما ارائه می دهد. پس تا پایان مقاله طراحی ویلا در گنبد کاووس گلستان با ما همراه باشید و نکاتی را رعایت کنید.

اصول طراحی ویلا چیست؟

همانطور که گفته شد طراحی ویلا قطعا کار حساس و مهمی است و به همین دلیل بهتر است قبل از طراحی ویلای خود اطلاعات کافی در مورد سبک های رایج طراحی کسب کنید. این به شما کمک می کند تا سبک مورد علاقه خود را به راحتی پیدا کنید و به طور کامل با آن آشنا شوید. سلیقه شما نقشی کاملا کلیدی در طراحی ویلای شما دارد پس بهتر است قبل از شروع اجرای ویلا خواسته ها و ظاهر دلخواه خود را به طور کامل و صحیح برای طراح توضیح دهید تا شکل نهایی ویلا دقیقا مطابق با آن باشد.

مراحل طراحی ویلا

انتخاب زمین ویلایی در مکان مناسب

بررسی و برآورد هزینه ساخت ویلا و قیمت تمام شده ویلا

بررسی و تعیین سازه ویلا نسبت به منطقه

انتخاب و تعیین سبک طراحی ویلا

طراحی ویلا در گنبد کاووس گلستان

انتخاب زمین ویلایی در مکان مناسب

درست است که موقعیت زمین مطابق میل شماست اما قبل از تهیه زمین باید به یک سری نکات به عنوان مثال نزدیک بودن زمین به مراکز خدماتی و یا حتی مغازه ها و سوپرمارکت ها و نیز توجه کنید.

از نظر سیل‌خیز بودن، خطر ریزش بهمن و مواردی از این قبیل نیز باید مورد توجه قرار گیرد. پس از این مسائل باید به پرهیز از آلودگی صوتی و محیطی نیز توجه شود.

قبل از طراحی ویلای خود وضعیت زمین ویلا را بررسی کنید

عموماً بیشتر زمین های غیر شهری ناهموار یا در شیب قرار دارند. پس باید نقشه توپوگرافی و ابعاد زمین را با کمک طراحان و نقشه برداران تهیه کنیم و سپس سایت پلان ویلا تعریف شود. زمین خود را در پر جنب و جوش ترین فضاهای آن منطقه انتخاب کنید. از مکان های دورافتاده و غیر مسکونی خودداری کنید. زمینی را در خیابان اصلی با عرض حداقل 16 متر انتخاب کنید.

از زمین هایی که در شیب قرار دارند یا دارای آب زیرزمینی هستند اجتناب کنید. و بهتر است در مناطق نزدیک به مکان عمومی مانند درمانگاه، مسجد و … باشد.

بررسی و برآورد هزینه ساخت ویلا و قیمت تمام شده ویلا

اگرچه در نهایت بودجه مورد نظر شما و آنچه برای طراحی و ساخت ویلای خود در نظر گرفته اید همه جوانب را تحت تاثیر قرار می دهد اما با اطلاع رسانی به کارشناسان و مشاوره با آنها می توانید با توجه به شرایط خاص خود بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. البته باید بدانید که برای داشتن یک ویلای راحت، زیبا و کارآمد نیازی به صرف هزینه های زیادی ندارید. گروه معماری رومو با خلاقیت و تجربه کافی بهترین ها را برای شما عزیزان آماده می کند.

بررسی و تعیین سازه ویلا نسبت به منطقه

در این قسمت فونداسیون ویلا و فضای موجود برای طراحی محوطه ویلا باید محاسبه و مشخص شود.

در هر منطقه و مکان، میزان مجاز ساخت و ساز در آن منطقه خاص و همچنین تمایل و نیاز شما به فضای موجود، بر متراژ ویلا و طبقات آن (ویلا یک طبقه مدرن یا طراحی مدرن دوبلکس) تاثیر می گذارد. اگر فضای در اختیار شما بزرگ و مساحت زمین بزرگتر است، انتخاب های بیشتری برای تعیین سبک ویلای خود دارید.

اما این بدان معنا نیست که اگر فضای محدودتری دارید بخشی از خواسته های خود را نادیده بگیرید و فقط لازم است پلان شما با دقت بیشتری طراحی شود تا از فضاها حداکثر استفاده را بکنید.

 

انتخاب و تعیین سبک طراحی ویلا

سبک “طراحی ویلا” از ذهن و سلیقه شما و ذهن طراحان شماست تا به ایده های شما جان  می بخشد.

همچنین پلان های ویلایی پتانسیل خوبی برای اجرای هر نوع طراحی و سبک ساخت ویلا دارد که در نهایت نظر شما تعیین کننده است. همچنین می تواند راه خوبی برای ایده یابی برای توجه به بافت مسکونی آن منطقه باشد.

طراحی ویلا در گنبد کاووس گلستان

سبک های طراحی ویلا چیست؟

طراحی ویلا یکی از حرفه ها و فعالیت های مهمی است که هدف آن ایجاد ویلا با سبک دلخواه و ظاهری زیبا می باشد. از آنجایی که در طراحی و ساخت ویلا آزادی بیشتری دارید، می توانید خانه ویلایی خود را بسیار شبیه خانه رویایی و ایده آل خود کنید. طراحی ویلا برخلاف افکار عمومی حرفه ای بسیار دقیق و ظریف است و به همین دلیل برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید توسط متخصص حرفه ای و با تجربه انجام شود.

انواع سبک های طراحی ویلا

طراحی مدرن ویلا

طراحی مینیمال ویلا

طراحی ویلا کلاسیک

طراحی ویلا در گنبد کاووس گلستان

طراحی مدرن ویلا

فضا و فرم آن به عملکرد و نوع کاربری آن بستگی دارد. به همین دلیل فضایی با طراحی مدرن دلپذیرتر و مطابق با سبک سلیقه جامعه مدرن امروزی است. در طراحی خانه های ییلاقی مدرن، برخی از فرم ها مکعبی و ترکیبی از حجم ها هستند که به یکدیگر می پیوندند. طراحی ویلا با استفاده از سطوح عمودی و افقی و همچنین پرکردن و تخلیه آنها به شکل دلخواه خود می رسد. از آنجایی که این فرم ها دارای زوایای 90 درجه هستند، بیشترین فضا را در چیدمان در اختیار کاربر قرار می دهند.

فرم کلی ساختمان تحت تأثیر پلان کالبدی و نمودارهای افقی و عمودی است. اگر ویلا به سبک دوبلکس مدرن باشد، فضا پویاتر می شود و حجم ساختمان جذاب تر می شود. پس از شکل گیری حجم کلی ویلا، قسمت های دیگر طراحی آغاز می شود. هر کدام از فضاها مرکزیت خاص خود را دارند.

به عنوان مثال آشپزخانه یک ویلای مدرن باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر تسریع در پخت و پز، به دلیل وجود نور کافی، تهویه مناسب و هوشمند بودن فضا، کاربر بتواند از فضا لذت ببرد. در دیگر سبک های طراحی مدرن، استفاده از خطوط منحنی برای ایجاد آرامش بیشتر رایج است.

همچنین احترام به طبیعت و زمینی که ویلا در آن ساخته می شود گاهی طراح را بر آن می دارد تا پلان ویلای خود را به گونه ای اجرا کند که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند. امکان نگهداری درختان کهنسال در هر نقطه از پلان زمین، استفاده از شیب طبیعی زمین، طرح های طبیعت گرایانه، همه در طراحی خانه ویلایی مدرن خود و در نهایت نقشه ساخت ویلا وجود دارد.

طراحی مینیمال ویلا

سبک طراحی مینیمال ویلا یکی از سبک های ساده در طراحی ویلا است که طرفداران زیادی دارد. سادگی طرح های مینیمال به قدری چشمگیر و جذاب است که می تواند نظر هر فردی با هر نوع سلیقه ای را به خود جلب کند. در این سبک طراحی، طراحان تمام تلاش خود را می کنند تا با استفاده از ساده ترین طرح ها به جلوه دلخواه خود برسند.

طرح های مینیمال به ویلای شما فضاهای جادار و به دور از پیچیدگی می دهد. یکی از ویژگی های این سبک به حداقل رساندن تعداد دیوارها است. پرکاربردترین و پراستفاده ترین رنگ ها در ساخت دیوارهای مینیمال رنگ های روشن هستند.

یکی از ویژگی های رایج سبک طراحی مینیمال، اهمیت نورپردازی و تاکید بر آن است. طراحی درب ها و پنجره های ساخته شده به این سبک همگی ساده هستند. همانطور که گفته شد ویژگی اصلی طراحی مینیمال ویلا سادگی آن است و به همین دلیل معمولا تمامی اجزای داخل و خارج این ویلاها دارای جزئیات زیادی نیستند. این امر دکوراسیون مینیمال را بسیار ارزان می کند. علاوه بر همه اینها، حداقل جزئیات طراحی باعث می شود ساخت این نوع ویلا زمان کمتری داشته باشد و سریعتر و آسانتر شود.

طراحی ویلا کلاسیک

ویلاهای کلاسیک با استفاده از سبک معماری کلاسیک ساخته می شوند. سبک معماری کلاسیک بسیار قدیمی است و آغاز آن در یونان باستان بوده است. سبک کلاسیک نوعی سبک معماری سنتی کشورهای اروپایی است.

یکی از اهداف مهم سبک کلاسیک، نمایش منظره ای باشکوه است. به همین دلیل در این سبک از عناصر تزئینی بزرگ و منظم مانند طاق های عظیم، ستون ها و سرستون های بزرگ و مجلل و مجسمه ها به وفور استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین متریال های مورد استفاده در طراحی ویلاهای کلاسیک سنگ است.

ویلاهای کلاسیک معمولاً سازه های بزرگ و بلند با ستون های بلند و همچنین پنجره های معمولی و اشیاء تزئینی هستند. رنگ های روشن به طور گسترده ای در ویلاهای کلاسیک استفاده می شود. اما معمولا از این رنگ ها در کنار رنگ های خنثی یا تیره استفاده می شود. با توجه به جزئیات و عناصر فراوان به کار رفته در این سبک طراحی ویلا، می توان این سبک را یکی از پیچیده ترین سبک ها دانست. به دلیل پیچیدگی و سختی طراحی کلاسیک، اجرا و اجرای این طرح ها نیز ممکن است دشوار و زمان بر باشد.

همانطور که گفته شد سنگ ها نقش پررنگ و مهمی در ساخت ویلاهای کلاسیک دارند و به همین دلیل است که تقریبا تمام نماهای کلاسیک با استفاده از سنگ ساخته می شوند و به همین دلیل معماری های کلاسیک می توانند کمی گرانتر از سبک های مینیمال باشند.

اصولاً در طراحی فضای داخلی و خارجی و ویلاهای کلاسیک از همه اشکال به یک اندازه استفاده می شود، اما اکثر معماران سبک کلاسیک سعی می کنند از اشکال منحنی بیشتر از اشکال با زاویه تیز استفاده کنند.

علاوه بر سنگ، یکی دیگر از مواد پرکاربرد در طرح های کلاسیک، چوب است. چوب به دلیل ظاهر و رنگ خود می تواند جلوه ای گرم و آرام به فضا ببخشد. یکی دیگر از مزایای چوب تطبیق پذیری آن است. چوب ها با ظاهر متفاوت خود می توانند هر نوع جلوه ای را که طراح به آن علاقه دارد ایجاد کنند.

سازه های کلاسیک معمولاً دارای گچ بری های زیبا و ظریف زیادی در داخل خود هستند. این گچ ها می توانند مکمل بسیار خوبی برای دکوراسیون چوبی باشند. این گچ کاری ها از طرح های سنتی پیروی می کنند و به صورت کاملا متعادل و متناسب اجرا می شوند. اگرچه اجرای ویلای کلاسیک می تواند کمی هزینه بر باشد، اما اگر به معماری غربی علاقه دارید، از انتخاب این سبک طراحی پشیمان نخواهید شد. اگر به منظم بودن دکوراسیون اهمیت می دهید، مطمئنا شیفته سبک های کلاسیک خواهید شد. اگر بخواهیم طراحی کلاسیک را به طور کلی توصیف کنیم، این سبک معماری بسیار شلوغ تر از سبک های دیگر به خصوص سبک های مدرن و مینیمال است.

طراحی ویلا در گنبد کاووس گلستان

عوامل موثر در طراحی ویلا در گلستان

روشنایی

زاویه خورشید

متراژ و مساحت ویلا

ویلا در چه منطقه ای واقع شده است؟

مساحت ویلا را در نظر بگیرید

سقف بلند

طراحی ویلا در گنبد کاووس گلستان

هزینه طراحی ویلا در گلستان چقدر است؟

به طور کلی هزینه طراحی ویلا شامل قسمت های مختلفی می شود همانطور که فرآیند طراحی ویلا شامل مراحل مختلفی می باشد در نتیجه هر قسمت شامل هزینه متفاوتی می شود.

البته فراموش نکنید که با توجه به سبک طراحی ویلای شما و نوع متریال استفاده شده هزینه ها متفاوت خواهد بود.

هزینه های کلی طراحی یک ویلا شامل موارد زیر است:

طراحی پلان ویلا

هزینه نقشه های معماری

هزینه طراحی داخلی ویلا

هزینه طراحی نمای ویلا و طراحی محوطه ویلا

طراحی ویلا در گنبد کاووس گلستان

با ما در تماس باشید

دوستان عزیز می توانید با استفاده از راه های ارتباطی در جهت طراحی ویلا، ساختمان هوشمند، طراحی روف گاردن، طراحی پلان و نما و در صورت داشتن نظر یا انتقاد و پیشنهاد در مورد گروه معماری رومو با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *